user_mobilelogo

layout set logo

rom uk

 

MANAGEMENT FINANCIAR

Titular: Conf. univ.dr. Sorin Gabriel ANTON

 

 

Obiectivul general

Obiectivul acestui curs este de a furniza cunoştinţe şi abilităţi în domeniul financiar pentru managerii non-finanţişti. 

Obiective specifice

La finalizarea acestui curs, participanţii vor fi capabili:

  • să cunoască noţiuni financiare de bază;
  • să înţeleagă şi să utilizeze informaţiile financiare în adoptarea deciziilor;
  • să cunoască principalele activităţi financiare pe care trebuie să le îndeplinească în calitate de manageri;
  • să cunoască sursele de finanţare a firmelor;
  • să fie capabili să atragă finanţare în funcţie de stadiul de dezvoltare a firmei;
  • să înţeleagă procesul de previziune financiară și de întocmire a bugetelor companiei;
  • să elaboreze diferitele tipuri de bugete;
  • să analizeze performanţa financiară a întreprinderii folosind ratele financiare;
  • să cunoască strategiile de ieşire (exit) dintr-o afacere.

 

Metodologia de desfăşurare a cursului este modernă şi îmbină activități de predare (prelegeri teoretice) (16 ore), activități de consiliere individuală (16 ore) şi aplicații practice (individuale și în echipe) (28 ore).

Organizare: întâlniri de câte 4ore/zi şi/sau 8 ore/zi  + 16 ore de consiliere individuală față în față, prin Skype, Messenger sau email. După posibilitățile cursanților, acestea vor fi susținute în cursul săptămânii sau în week-end-uri.

 

Structura cursului

I.Prelegeri teoretice (16 ore)

1.      Introducere în managementul financiar

2.      Finanţarea creării şi dezvoltării firmelor

  1. Utilizarea bugetelor în activitatea managerială
  2. Analiza performanţei financiare a firmei
  3. Strategii de ieşire (exit)

 

II.Aplicații practice (28 ore)

1.      Studii de caz privind conținutul și utilizarea situațiilor financiare

2.      Studii de caz privind finanţarea creării/dezvoltării unor firme

  1. Studii de caz privind utilizarea bugetelor la nivelul unei firme
  2. Studii de caz privind analiza performanţei financiare a firmei folosind metoda ratelor financiare (profitabilitate, lichiditate etc)
  3. Studii de caz privind strategii de ieșire (exit)

 

III. Consiliere individuală sau pe echipe pentru realizarea proiectelor (16 ore)

 

Referințe

 

  1. Atrill, P., Financial Management for Decision Makers, Editura Pearson Education 2017.
  2. Guda, I., De ce eşuează companiile? 10 greşeli şi 100 de soluţii, Editura Publica, 2018.
  3. Onofrei, M., Anton, S. G., Soluţii inovative în finanţarea întreprinderilor, Editura Wolters Kluwer, 2010.

 

Criterii de evaluare

 

  1. 1. Prelegeri teoretice - test de evaluare final (teste grilă): 40% din nota finală
  2. 2. Aplicații practice – conţinut şi prezentare studiu de caz: 60% din nota finală

 

Condiţii de desfăşurare a cursului

 

Sală cu mobilier modular care să permită activități de predare (lectură) cu proiecție video și cu acces la internet, activități de lucru în echipă (4-6 persoane/echipă), afișare a lucrărilor de grup pe pereți, comunicare față în față între cursanți. 

Media partners:         Sigla IASI TV LIFE   Viva FM.png

Partners:     Logo edinfo 1 01